Mati dalam mimpi..

Skali lagi..aku bermimpi..maut menjemputku..tapi bukan sakit yang kutemu..tapi jiwa yang penuh dengan kalbu.

Bermula kisah dengan kemalangan, aku meniggalkan dunia di dalam sebuah kemalangan jalan raya, tapi di dalam mimpi itu, aku tidak mati. Aku merasakan badanku melayang, naik ke langit. Aku berjumpa dengan orang2 yang ku kenal masa hidupku, dan terus turun kembali ke bumi, seolah2 ada urusan yang belum sempat aku selesaikan..


Sesaat sampai ke bumi, ada seekor kuda menjemputku, kuda berwarna putih, dan ditemani seseorang yang ingin membawaku ke sebuah tempat..aku menunggang kuda itu, tapi aku tidak merasa ia berjalan..sesampainya aku ke sana, kuda itu bertukar menjadi kertas, seolah2 menyembunyikan dirinya di sebalik kebenaran..


Di dalam rumah itu, aku berjumpa beberapa lagi orang yang memang ku kenal..selepas bersalaman sama mereka, hatiku terdetik, bukan ke aku sudah mati tadi..? Terus, bagaimana mereka boleh melihat aku? ..dalam kesuraman itu, aku tersenyum dan bergelak kecil kerna Blackberryku hidup, dan aku melihat tunangku whatsapp dengan ku. Dia bertanya," abang..". Aku bertanya kepada orang di rumah itu, hari ini hari apa..? terus mereka bilang, hari ini isnin, 29.5.2013. Maksudnya, aku sudah ke masa depan! tapi..ini sekadar mimpi..

Walaupun ianya sebuah mimpi...ada maksud tersirat di sebalik mimpi itu tadi..selamat menyambut bulan ramadhan Al Mubarak semua, assala-mualaikum.

Ulasan

Unknown berkata…
wah....
ke masa depan ker?
btw, selaamt menyambut hari raya yang bakal menjelang tiba!!!!! :)

Catatan Popular