Bertemu dengan Dato' Siti Nurhaliza


Semalam aku dengan manager aku ke Funky Fresh. Tengok budak2 yang akan dance untuk music video lagu terbaru Siti Nurhaliza. Masa tu aku dalam bilik tengah baca Komik, tetiba dengar suara yang fimiliar kat Radio and Tv, angkat je kepala, tengok Siti Nurhaliza depan aku. Aku respect dengan usaha Siti sehingga menjadi artist A-level sebab dulu masa dia start nak naik pun dia mula dari bawah..aku tabik kat dia sebab dapat menepuh dugaan dengan cool ~ Ni ada gambar aku dengan Siti ~
Muka aku nampak cam takot je, hahaha!

Lagu Tanpamu Amir mesti korang dah dengar..bagi sesiapa yang belum dengar boleh click sini --> Amir Jahari untuk dengar, or boleh dengar kat Blog ni jugak :)

Agaknya, single ke-2 Amir nanti camne ek? Nak tau tak camne bunyi die?? Kat bawah ni contoh single ke-2 aku..InshaAllah la akan pakai lagu ni. Lagu yang kat bawah ni tentang Penghibur Jalanan yang selalu ditindas oleh masyarakat sebab kebanyakan orang tak tahu apa sebenarnya yang pemusic jalanan ni carik, cam pengemis?? tak! sebab keinginan kuat untuk bekarya, kepuasan bila perform dan membuang sifat ego dalam diri. Kenapa buang sifat ego? Kalau korang, berani tak kalau aku suruh korang berdiri satu sudut, pegang apa2 instrument dan main kat tempat yang ramai orang? Masih malu kan...malu tu la ego..sebab takut orang cakap jadi pengemis la..tu la...ni la...kan??

Ada orang pernah tegur aku dalam youtube, die cakap " ko ni bukan busker la mir," ~ Well, now i tell u what the meaning of busker / penghibur jalanan itu sendiri ok~ :) Hope enjoy semua!


Dah dengar...? What do you think..? Give me feedback k guys, tak kisah feedback korang bad or good, Amir sedia mendengar dengan hati terbuka k :)

Ada jugak yang tanya aku, ' bila agaknya ko nak kawen? ' ..umm..tentang tu.. InshaAllah kalau ada rezeki yang mencurah2, 2 tahun lagi kita kawen ye Miss Amni :P. Kalau  ada halangan, delay la nampaknya~ Sampai ni je entry aku harini, hope korang leh bagi feedback kat lagu 2nd aku tuh ye :) Jumpa lagi esok! :)

P/s: Korang, sorry ye Amir guna aku, sebab nak buat korang yang baca macam kawan aku sendiri :)

Ulasan

Cik Amni berkata…
delayyyy??? Grrrrr... Mun boros gilak of course delay! Simpan banyak sikit la.. Hahahahaha... Bukan tuan putera nak kawen cepat ke? =D

kmk sik mok komen lagu ya sebab kmk suka lagu ya b4 lg jam putih.. And dah hafal sebelum lagu jam putih juak.. Lalala..

p/s : Nasib bukan jumpa vanida imran.. Mun ndak memang jelessss laa..
Hamba berkata…
Hihihi, ada indah vanida imran~
thanks for feedback honey bee~ :)
Love u sooo much!
Primadona berkata…
nice song! mmg minat irama jazzkah? sbb masa Amir perform ria pun mcm more to jazz pun rhythm.Jeles bila orang lain ada bakat jadi song writer.Btw nak tanya soalan tok ktk belajar tulis lirik lagu yang mmg dirikpun or atau ada berguru dgn sapa2? haha :)
Hamba berkata…
Um..its not only jazz, banyak genre lain juak~ hihihi. mok nulis lirik? tulis ikut hati..kmk xda guru~
Tanpa Nama berkata…
Amir. Suka lagu 'Tanpamu' ! Bole download x..?! Kat mana eh.
Hamba berkata…
Adik boleh beli kat Maxis ye~ RM 5 je :)
Tanpa Nama berkata…
Owh,.ok. Terus beli right away :)
Tanpa Nama berkata…
betul,actually mun kita mok something yg difficult kta perlu bermula dr dibah..just ignore what people think bout u...coz bendaya nang normal for us to get upstair =)) so just tabahkan hati ktk n do the best for ur future..actually,this is some of my dream but my voice x diperlukan dlm industri maybe,hehe..

Catatan Popular