Dari mana datangnya ilham?

Salam  semua..apa khabar??

Sinopsis Musicland dan apa yang berlaku hari Ahad :

Kepada yang baru Join blog ini, selamat datang ke MusicLand dan saya adalah Putera untuk MusicLand. MusicLand adalah satu wilayah dimana negeri yang aman damai dan setiap hari ahad, semua penduduk akan hilang kewarasan sebab esoknya semua orang balik bekerja..so, dengan cara itu, hari Ahad aku sebagai putera akan mengekalkan keseimbangan cinta dalam hari tu agar orang tak waras..Magic yang aku ada ialah penyebar cinta melalui lagu aku..itu sedikit sebanyak cerita tentang hari Ahad~ " Tengah berimaginasi :P "

Banyak orang tanya kat Amir..dari mana kebiasaannya aku dapat ilham bila buat lagu?? Inilah perkara sebenar yang terjadi..Aku tak paksa untuk ilham tu keluar, tapi aku biarkan ilham tu keluar dari kepala otak aku secara semula jadi..ilham bukan benda yang dapat kita carik tau, ilham datang semula jadi...

Selain datang semula jadi, ilham aku jugak kebiasaannya datang dari Princess aku, Amni. Dia juga merupakan sumber ilham aku yang paling besar jugak la~

Yang paling last skali, aku suka buat lagu bukan lagu cinta ja, aku buat semua skali..sampaikan Jam Loceng aku sendiri aku buat lagi menjadi Tanpamu~ Tapi Tanpamu tu korang boleh relate semua beenda sebab ayat dia bertapis sikit la kan~ :)

Haa..semalam Amir pergi Showcase Liyana Fizi..showcase untuk lounch album terbaru dia..secara tak sengaja jugak aku terserempak dengan orang yang sangat2 berpengaruh dalam hidup aku. Inspirasi lagu aku kebanyakkan datang dari Faizal, Noh, Yuna, Aizat Monoloq, Altimate, Bunkface, dan juga...
Zee Avi 

Rasa beruntung jugak la bila berpeluang bercakap dengan dia dan dengan bangga sekali sama orang sarawak.. Sampai ni je entry aku harini..jumpa kamu semua esok~ :)

p/s Walaupun Zee ke Yuna ke..Amni jugak yang paling berpengaruh untuk aku mencipta lagu :P



Ulasan

Cik Amni berkata…
ni amik ati ke betul2 ni? Ke takut sat g takut de orang merajuk? Hahahahaha...

Thnaks dear! Always! Thank u so much! =)

p/s: zee avi sama saiz kmk? Macam sik? Macam kmk lebih kiut? Errrr.. =D
Hamba berkata…
Xdala ambik hati..nang mena bah..tambahan gik tak nang lagik kiut~ :P
Syazwan Che Deraman berkata…
kau berbakat lah.
keep it up man.
semoga bertambah maju.
Hamba berkata…
Thanks Syazwan. Sokongan anda amat membantu saya~ --> Poyo nye aku :P
Tanpa Nama berkata…
zee avi.she kept influence me with her delusion voice.. hope amirjahari resembble alike lagu2 zee avi.. it will be so damn gud.

Catatan Popular